عوامل متعددی در افزایش بی رویه قیمت مسکن نقش داشته است

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار بروز علمی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میلاد نعمتی
16:52
چهار شنبه 27 بهمن 1400

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک در این خصوص اظهار داشت: مجموعه خدمات ارائه شده توسط چندین صنف مختلف از جمله آهنگران، کابینت سازان، بتن سازان، اسکلت سازان و گردان بر قیمت ها در بازار مسکن تاثیرگذار است.

نوروزی ادامه داد: با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش دستمزد نیروی انسانی، قیمت زمین نیز افزایش یافت که در افزایش قیمت مسکن نیز موثر بوده است.

وی گفت: جهش قیمت مسکن در سال 97 اتفاق افتاد. افزایش شیب در بخش‌های عمده مرتبط با مسکن مانند سنگ، آهن، سیمان و اصلی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن است.

وی افزود: عواملی مانند هزینه انشعابات و عوارض ساخت و ساز نیز تاثیرگذار بود. به عنوان مثال هزینه عوارض مازاد بر تراکم در سال جاری توسط شورای شهر اراک برای ابلاغ به شهرداری به متری 700 هزار تومان تا 4 میلیون تومان رسید، یعنی حدود 3.5 برابر افزایش یافت. این در حالی است که همین عوارض در سال 97 حداکثر کنتور یک میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک افزود: مردم و صاحبان املاک با توجه به کاهش ارزش پول و افزایش قیمت دلار و به نسبت افزایش قیمت ارز و طلا، قیمت ملک خود را افزایش می دهند. ارزها برای حفظ ثبات ارزش اموال." اینها بازارهایی هستند که به هم مرتبط هستند و نمی توان آنها را قطع کرد.

وی گفت: از اردیبهشت ماه سال 98 افزایش چندانی در قیمت مسکن در اراک مشاهده نشده و در حال حاضر بازار در رکود به سر می برد اما خریداران به دلیل افزایش قیمت ها توان خرید ندارند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: با توجه به اینکه موتور محرکه اقتصاد بازار مسکن است و ساخت و ساز باید افزایش یابد، مولفه هایی مانند افزایش ارزش پول ملی، کاهش هزینه عوارض و تعیین درآمدهای پایدار برای به شهرداری ها نیاز است.» متوجه شد.

نوروزی جریمه کمیسیون ماده 100 را از دیگر عوامل افزایش قیمت مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: اعمال جریمه ماده 100 مبنای گرانی است. محوطه سازی در شهر به عنوان باغ باید مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که زمین برای سازنده ملک ارزان‌تر شود، خروجی ملک ارزان‌تر و به نفع مصرف‌کننده خواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک در خصوص کنترل قیمت مسکن در بازار گفت: زمانی که مسکن 50 متر و 70 متر است الگویی برای نیاز مصرفی مردم محسوب می شود و سرمایه گذاری در بخش های تجاری باید به سمت شهرک ها حرکت کند. تامین مسکن ارزان قیمت به شرط تملیک به دهک های سوم جامعه.

نوروزی افزود: در صورت ارائه زمین ارزان به این قشر مسکن با 40 درصد کاهش قیمت مواجه می شود.

وی گفت: یک بار در دهه 70 دولت وقت اجاره به شرط تملیک اجرا شد و طرح خوبی در اراک انجام شد و ساخت مسکن صنعتی به صورت انبوه، مسکن این بازار به کاهش قیمت

 

 

https://region22.ir/



تعداد بازدید از این مطلب: 133
بازدید : 133

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



اخبار بروز علمی
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به آموزشی و علمی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر